January 23, 2018

Please reload

Nylige innlegg
Utvalgte innlegg

Tankekjør forstyrrer søvnen din og du kan gjøre noe med det

November 24, 2017

 

 

Har du mye å tenke på om dagen slik at det er vanskelig å konsentrere seg på jobb eller være oppmerksom på familien når du kommer hjem?

 

Mange opplever at travelhet, tankekjør og distraksjoner gjør det vanskelig å falle til ro i den aktiviteten man holder på med. Enten det er å sette deg inn i kompliserte problemstillinger på jobb eller være oppmerksom sammen med barna på ettermiddagen. 

 

Hvis du lett lar deg fange av egne tanker, så vil det også påvirke søvnen din. Å sove innebærer å gi slipp på sinnets aktiviteter: bekymringer, grubling, planlegging og problemløsning

 

Du kan trene din evne til å være våken og tilstede, f.eks. gjennom meditasjon, og dette vil gjøre det lettere å sove.

 

Her kan du lese hvordan et 8 ukers program i mindfulness er blitt brukt som behandling av søvnproblemer: 

 

https://academic.oup.com/sleep/article/37/9/1553/2416992/A-Randomized-Controlled-Trial-of-Mindfulness

 

Les flere søvntips fra everymind på facebook og instagram.

 

Se også vårt søvnkurs der du lærer flere strategier for å sove bedre, inkludert meditasjon.

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

Følg oss
Please reload

Arkiv

Et enkelt grep for å redusere stress

24 Oct 2017

1/1
Please reload

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

© 2017 Everymind

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon