Tankekjør forstyrrer søvnen din og du kan gjøre noe med det


Har du mye å tenke på om dagen slik at det er vanskelig å konsentrere seg på jobb eller være oppmerksom på familien når du kommer hjem?

Mange opplever at travelhet, tankekjør og distraksjoner gjør det vanskelig å falle til ro i den aktiviteten man holder på med. Enten det er å sette deg inn i kompliserte problemstillinger på jobb eller være oppmerksom sammen med barna på ettermiddagen.

Hvis du lett lar deg fange av egne tanker, så vil det også påvirke søvnen din. Å sove innebærer å gi slipp på sinnets aktiviteter: bekymringer, grubling, planlegging og problemløsning

Du kan trene din evne til å være våken og tilstede, f.eks. gjennom meditasjon, og dette vil gjøre det lettere å sove.

Her kan du lese hvordan et 8 ukers program i mindfulness er blitt brukt som behandling av søvnproblemer:

https://academic.oup.com/sleep/article/37/9/1553/2416992/A-Randomized-Controlled-Trial-of-Mindfulness

Les flere søvntips fra everymind på facebook og instagram.

Se også vårt søvnkurs der du lærer flere strategier for å sove bedre, inkludert meditasjon.

Utvalgte innlegg
Nylige innlegg
Arkiv
Følg oss
  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon

© 2017 Everymind

  • Black Instagram Icon
  • Black Facebook Icon